Звезди
Мъжът в нова обвивка

Поглед нагоре
Момчешките банди, по които въздишаха тийнейджърките, поставиха началото на новото поколение мъже, които по-късно родиха явлението Дейвид Бекъм. Той се превърна в икона на метросексуалността, изкарвайки на показ маниите си по бижута, лъскави аксесоари, маркови дрехи и модерни прически. Заедно със своята съпруга Виктория те се превърнаха в една от най-елегантните двойки от светския елит.
Енрике Иглесиас, Джъстин Тимбърлейк, Брат Пит и Орландо Блум са други популярни лица, които могат да бъдат добър пример за метросексуални мъже. Те открито показват своето пристрастие към модата и се вдъхновяват от нежните си половинки, за да не спират да се появяват във все по-зашеметяващ вид. Огледалото вече стана споделена територия, което на нас, дамите, много не ни се нрави, но поне знаем, че до себе си имаме добре изглеждащ мъж, когото с радост да показваме на приятелите си. Шопингът стана любимо занимание на силните ни половинки, в което няма нищо лошо, защото най-после спряхме да чуваме нервно мърморене, а и си спечелихме нова дружка за пазаруване. Задължителна част от графика на фешън маниаците е посещение във фитнес залата, защото спортът е неотлъчна част от живота на добре поддържаните мъже. Те виреят най-добре нощно време, особено ако не са обвързани, но не за да съблазняват. Напротив – новите мачовци обичат да бъдат наблюдавани и рядко биха направили първата крачка към обекта на своите желания. По-скоро биха използвали всяка възможност, за да привлекат вниманието на околните, но само толкова.

Унисексът се вмъкна във всяка частица от всекидневието ни и ако преди беше немислимо да си разменим дрехите с брат си, то сега това би направило добро впечатление. Аромати, джинси, прически и какво ли още не, за да се получи безумна еднаквост, която позаличи ярките представи за мъжкото и женското начало. Световните дизайнери пък си откраднаха от тези идеи и внесоха унисекс тенденцията и в дамските, и в мъжките колекции. Комфортът стана изискване за мъжкия гардероб и дори традиционалистите захвърлиха вратовръзката и предпочетоха леките материи, свежите комбинации и удобството на денима. Casual конфекциите и бутиковите дрехи станаха предпочитани от мъжете, а дизайнерите увеличиха производството си и рекламите, насочени към силния пол. Революцията, която направи метросексуалността, удовлетвори всички от козметичната и модна индустрия, но индивидуалността на мъжете се позагуби. В стремежа си да се откроят те още повече се превърнаха в унифицирани кукли, които можеш да разпознаеш само по умението да поддържат разговор. Новаторските комбинации престанаха да бъдат тема табу за мачовците, а модните подиуми станаха неизчерпаем източник на идеи - класически костюм в нова визия и смели цветове, добре познатата комбинация от протрити дънки, пуловер и кожено сако или спортен стил с препратки към милитъри. Аксесоарите също вече не са запазена марка за дамите. Шалове, шапки, колиета – те отдавна са част и от мъжкия гардероб. В това да държиш на себе си и на външния си вид няма нищо лошо. Проблемът е, че в български условия понятието „добре поддържан мъж” се възприе малко криворазбрано и се превърна в неуспешна родна имитация на метросексуалността. Но докато световните звезди не само държат на външността си, но и не забравят професионалното си развитие, то на наша почва нещата доведоха до повърхностен кич и фалшив блясък.

Напоследък метросексуалността остана някъде между истерията по чаровния Дейвид Бекъм и ретро-модата по актьори като Шон Пен, Джордж Клуни и Брус Уилис. Мачизмът се прероди в поддържана външност, но без следа от лигавия и изряден вид, напомнящ за най-добрия ти приятел-хомосексуалист. Новата обвивка на натуралния мъжкар специалистите нарекоха юберсексуалност, което обедини под един знаменател понятия като мъжественост, сила, лидерство и стил. Той знае как да изглежда добре, но без да прекарва повече време в козметичния салон или фитнес залата, отколкото на работното си място. Неговият професионален успех стои на преден план, а изисканият му външен вид е само част от всекидневието, без да се превръща в самоцел. Юберсексуалните мъже възвърнаха позициите на класическите мъжки облекла и напомниха, че наистина имаме мъже до себе си. Те надничат към модните трендове, единствено за да почерпят нови идеи и да пробват актуален цвят, но без излишна показност или намек за екстравагантност. Обичат спорта, но не за да трупат мускулна маса, а за да поддържат тонус или да освободят напрежението от работния ден. Когато излизат вечер, нямат за цел да стават център на внимание и точно в това се крие тяхната небрежна и влудяваща привлекателност. А най-хубавото е, че не биха се поколебали да направят първата крачка и да ви предложат вълнуващи изживявания. Внимание – опасният чар на тези мачовци крие своите рискове, защото те наистина знаят какво искат. Не е нужно да се крият под изкуствена обвивка от маркови дрехи и нагласена прическа, за да бъдат неотразими.