Мода
Фамилия Мисони – романтика в цветове
Тя залага на свежите, ярки цветове и оттенъци, превъ-шгьтени в райета, навяващи романтиката от дъга, извила се над летен дъжд. Повече от 50 години фамилната марка „Мисони" е част от света на модата, а с традиционната си пъстрота в цветовете и материите е успяла да се наложи със своя уникален стил. Едно италианско семейство, здраво стъпило на земята и привързано към италианската култура, успява да покори модните столици и в същото време да пази ревниво семейните ценности.
ПРЕДИСТОРИЯ
Отавио Мисони е роден през далечната 1912 г. в семейството на италиански капитан и сръбска графиня. В младежките години неговата страст съвсем не била модата. Завиден талант той проявява в заниманията си по лека атлетика и само на 18 години Отавио става световен шампион за юноши. Не след дълго обаче младият италианец е извикан на фронта в самото начало на Втората световна война. Съдбата никак не е благосклонна към него и той прекарва четири дълги години в британски плен. Когато се завръща в родната си страна, Отавио трябва да започне отначало, а бъдещето не изглежда толкова благоприятно. Случайно през 1947 г. заедно със свой приятел основава малко предприятие за трикотаж и година след това именно той ушива облеклата на италианските лекоатлети за Олимпийските игри в Лондон. Отавио също се включва в игрите и те го срещат с жената на живота му - Розита.
ЛЮБОВ КАТО НА КИНО
Историята на Розита и Отавио е приказна, романтична и продължава и до днес. Те се срещат в Лондон, където тя усъвършенства своя английски, а той участва в Олимпийските игри. Розита е пленена от чара на Отавио и благодарение на техен общ приятел се запознават на прочутия площад Пикадили. Дали е любов от пръв поглед, случайност или просто съдба, факт е, че пет години след тази първа среща те се женят. Решават да заживеят в малкото градче Гала-рате, където основават собствено шивашко ателие. Първоначално продават своите модели на други марки, но скоро след това превръщат скромното ателие в истинска модна къща. Именно там се слага началото на марката "Мисони", която след години получава заслуженото световно признание.
СЕМЕЙНА ИДИЛИЯ
Трите деца на Мисони - две момчета и едно момиче, остават в семейния бизнес и допринасят изключително много за развитието и разпространението на италианската марка. В годината, в която на бял свят се появява тяхната дъщеря Анжела, Отавио и Розита представят официално първата самостоятелна колекция от плетива. Успехът не закъснява и семейство Мисони все повече се приближават към истинския свят на модата. Така 1958 г. се оказва една от най-щастливите за тях. И това е само началото...
ПЪРВИ СТЪПКИ
В зрелищен спектакъл се превръща първото ревю на марката, в което моделите сменят дрехите си почти пред публиката и рисуват върху прозрачните материи. Критиците са във възторг, а най-големите похвали отправя майката на съвременната модна журналистика - самата Анна Пиаджи, която трескаво проследява всяка стъпка на Мисони. Те са поканени за първи път на седмицата на модата във Флоренция в Палацо Питти, но нещата се объркват и се стига до голям скандал. Бельото на манекенките не подхожда на облеклата, а прожекторите се оказват твърде силни. Розита решава те да дефилират без бельо и това предизвиква бурното възмущение на директорите на събитието. На следващата година Мисони не са поканени, но това не им пречи да се направят още по-грандиозно шоу.
СВЕТЪТ Е МАЛЪК
Постепенно италианската марка завладява Европа, а след това и Америка с уникалните материи, плетива и играта на цветове, която не може да не ви впечатли... и то само от един поглед. 70-те години са повече от успешни за фамилия Мисони и тя заема водещо място в италианската мода. Но компанията не разчита на тези признания и награди, а продължава да увеличава продукцията си. Отавио и Розита създават колекция за килими и цялостен интериор. Техният син Лука създава мъжката линия на марката, Виторио се грижи за маркетинга, а Анжела пуска дамска линия и по-късно става арт-директор на 'семейната компания.
Част от признанието към Мисони са множеството награди, които те печелят, сред които е престижният приз на Неймън Маркус за мода от 1973 г., познат още като "Оскар"-ите в модната индустрия, както и Международната награда за мода в Ню Йорк. Благодарение на уникалния си и забележителен стил днес "Мисони" е голяма модна къща, която произвежда разнообразна продукция, включваща дамски и мъжки облекла, парфюми, обувки, килими и други принадлежности за дома. Бутици на италианската модна къща могат да бъдат открити из цял свят - Франция, САЩ, Австрия, Япония, Тайван и т. н. Сред звездите от световната шоу сцена, които харесват моделите йа Мисони, са Ни-кол Кидмън, Дженифър Лопес, Ашли Джъд и Мадона.
С ДЪХ НА СВЕЖЕСТ
Внучката на Розита и Отавио - Маргерита, е лицето на най-новия аромат с името на Мисони. Новината е наистина голяма, тъй като това се оказва първият парфюм на марката от 25 години насам. Младата италианка представя модната къща из цял свят, показвайки новия аромат, но това не й пречи да преследва успешно и други свои цели. 24-годишната Маргерита учи философия в Колумбийския университет в САЩ и актьорско майсторство в театралната школа "Лий Страсбърг", в която са се обучавали Мерилин Монро, Робърт де Ниро и Дъстин Хофман. Но дали тя ще продължи модните традиции на фамилията, все още не знаем. Важното е, че наследниците на семейната традиция успешно продължават бизнеса на своите родители, създавайки нови и свежи колекции, а Отавио и Розита са повече от горди. Мечта на Отавио вече е реалност и той споделя: "Аз създадох Мисони, но Розита създаде мен."
НОВ ПОГЛЕД
Дизайнът с марка „Мисони" е една невероятна игра на контрасти и цветове, смесица от промени и противоречия, в която властват удоволствието от лекомислието и свободата да бъдеш несериозен. Дрехите дават достъп до нови усещания и създаване на индивидуалност чрез неограничено количество аксесоари. Уникалният плетен трикотаж е повлиян от перуанското райе и стилът на ар деко, а палитрата от цветове и тяхната мултифункционалност се е превърнала в запазена марка на италианската фамилия.
MISSONI SPORT
Missoni Sport е младежката линия на марката, която стартира успешно през 1985 г. и постепенно се измъква от сянката на луксозната линия на модната къща. Роклите и плетивата са основни в колекцията - едновременно неустановени форми и свежи елементи - такава, каквато би трябвало да бъдат. Дрехите са дам-
ски и мъжки, създадени така, че да бъдат подходящи и удобни за всяко време на денонощието. Тя включва също бельо, бански костюми и аксесоари, а обувките и чантите още повече придават завършен вид на линията Missoni Sport. Криейтив директор на тези колекции е Лука Мисони.
MISSONI M
Динамика, колоритност и сексапил властват в тази линия, създадена от Анжела Мисони. Тя включва дрехи, които могат да бъдат обличани от хора на различна възраст и с различен начин на живот, тъй като е по-достъпна от луксозната линия с марка „Мисони". Женственост, пропита от известна доза наивност, откриваме в колекцията на Анжела за есен-зима 2007/2008. Дължините са къси, цветните щампи задължителни, но и леко помрачени от черното и сивото, които са изключително актуални през настъпващия сезон. Талията е висока, но отново модерни са и широките дълги пуловери, съчетани с едноцветни клинове. Фриволността за пореден път е приоритет в решенията на дизайнерката.
MISSONI HOME
Дизайнер на колекциите за интериор е самата Розита Мисони, която вдъхва на творенията си голяма доза от своята лъчезарност и кре-ативен дух. Ярки цветове като червено, оранжево, светлозелено и жълто са само част от богатата палитра, която откроява колекциите на линията Missoni Home. Няколко години фамилната компания организира огромно събитие при представянето на всяка нова колекция. А линията има и своето запазено място в
бутиците на италианската марка по цял свят. Тя включва мека мебел, която да създава уют и удобство в дома. Игра на светлини и цветове в съчетание с подходящи материи могат да се открият във всеки детайл - от елегантни завеси до абстрактни идеи за ламперии. Марката предлага удивителна колекция от килими, както и много интересни решения за външен дизайн, включително украшения за басейни, тераси и градини.
Списание "Мери", октомври, 2007