Архив
Олга Куриленко е Джулия в “Забвение“
Режисьорът на „TRON: Заветът” и продуцентите на „Възходът на планетата на маймуните” са в основата на ново фантастично приключение с участието на двама от най-именитите актьори на Холивуд. Том Круз и Морган Фрийман ни отвеждат в дебрите на една алтернативна вселена, в която цари абсолютно технологично господство. В зрелищното бъдеще, представено във филма, Земята е променена до неузнаваемост и животът на планетата е на път да бъде напълно унищожен. В тази фантастична обстановка сблъсъкът на един човек с миналото ще го поведе на поход към тежки изкупления и неочаквани открития.
Във фантастичната история на „ЗАБВЕНИЕ” се включва и чаровната брюнетка от „Спектър на утехата” Олга Куриленко, /филм от поредицата за Джеймс Бонд, където си партнира с Даниел Крейг/ чието интервю за списание Мери представяме със специалното съдействие на Форум Филм България.
В: Какво ви накара да приемете участие в “Забвение“?
О: Сценарият беше чудесен, много интересен за мен. Макар и преди да сме виждали постапокалиптични филми, тук сюжетът е различен. Сценарият е оригинален и в него по много красив начин е описана любовна история. Разбира се, възможността да работя с Джо Козински (режисьорът) и Том Круз много ме привлече.
В: Как се срещнахте за пръв път с режисьора Джоузеф Козински?
О: Когато се запознах с Джо, установих че той е прекрасен, прекрасен човек. Обсъдихме сценария и той ми представи виждането си за филма. Трудно беше да си го представиш, тъй като е толкова футуристичен, така че трябваше да извиквам във фантазията си образа на всичко, което бях прочела. Емоционалния елемент го схващах, но ми беше трудно да си представя футуристичния облик. Така че трябваше да се срещна с Джо, за да разбера как го вижда той. Задавах въпроси от рода на “Обясни ми какво прави тази машина“. Когато попаднеш на снимачната площадка, остава ти само да възкликнеш: “Иха! Това наистина ли го изградихте?“ От всичко, което видях, мога да съдя, че ще е впечатляващ във визуално отношение филм.
В: Основата графичен роман ли е?
О: “Забвение“ се базира на графичен роман, създаден от Джо Козински. Това е негова оригинална идея. Всичко е измислено от него. Той има невероятна фантазия.
В: Графичният роман по едно и също време ли е написан със сценария?
О: Мисля, че не. Джо ми каза, че го е създал. Показа ми илюстрациите, но не съм виждала самия графичен роман. Тъй като сценарият представяше сюжета, не ми се наложи да чета графичния роман, но илюстрациите ги видях. Имах сценария и снимки, които ми помогнаха да се подготвя за ролята си. Поисках снимките специално, за да мога да ги окача навсякъде по стените на апартамента си.
В: Фен ли сте на “TRON: Заветът“?
О: За мен “TRON: Заветът“ е смайващ визуално и много различен. Свършена е голяма работа. Джо има набито око и богата фантазия. Тъкмо това бе вълнуващото. Когато прочетох сценария, не можех да си представя футуристичния свят. Ако четете за любовна история, която се случва в наши дни в този хотел, можете да си я представите. Но като четете за нещо, което никога не сте виждали, нещо, което не съществува, нужни са ви нагледни материали. Така че трябваше от самото начало да разговарям с Джо и тези илюстрации много ми помогнаха да схвана идеята му.
В: Бихте ли сравнили “Забвение“ и “Спектър на утехата“ по отношение на мащабност на продукцията?
О: Да, има нещо много общо. Мащабът наистина е подобен на този в “Спектър на утехата“. Декорите в “Забвение“ бяха невероятни.
В: Респектираха ли ви?
О: Винаги си притеснен преди началото на снимките, защото не познаваш снимачния екип и останалите. Но обикновено опознаваш всички след първите няколко дни. Помогна ми това, че вече се бях срещала с Джо Козински и Том Круз.
В: Много време ли отнеха снимките пред син екран в “Забвение“?
О: В “Забвение“ се снимах повече време пред син екран, отколкото в “Спектър на утехата“, там нямаше много такива снимки. В “Забвение“ целият интериор на кораба сфера беше със син екран зад нас. Беше наистина страхотно. Седяхме там с камери, монтирани наоколо, които се въртяха в различни посоки.
В: Гледали ли сте на актьорството като на начин да избягате от живота си в Украйна?
О: Като дете не ме вълнуваше политиката. Въобще не ме засягаше. Бях дете. Само дочувах майка ми и баба ми да обсъждат политика. Впечатляваше ме колко силно преживяваха. Странно е, че в едно и също семейство може да има различни възгледи и разногласия между членовете му. Но съм много щастлива, че се насочих към актьорската професия. Отначало беше просто защото ми се струваше забавно. Но щом веднъж се залових с това, осъзнах колко съм научила от работата си. Уроците по актьорско майсторство в юношеството ми ме научиха как да възприемам думите, как да разбирам поезия, как да виждам образи. Наистина виждам тях, а не думите. Като дете те карат да рецитираш стихотворения и ти просто ги казваш. Но щом започнах с актьорството, осъзнах, че зад думите има чувства. Актьорството те учи да виждаш това. Внезапно открих удивителния свят зад думите.
В: Били сте модел. Актьорството по-голямо предизвикателство ли е за Вас?
О: Актьорството е много по-наситена дейност. Според мен е по-трудно. Изисква повече ангажираност и проучване. Като модел не ти се налага да правиш проучвания, преди да застанеш пред камерата. Просто се събуждаш и отиваш. Няма какво да подготвяш. Актьорството е по-експресивно.
В: Сега живеете в Лондон. Защо?
О: В един момент започнах да снимам филми само в Лондон и живях по хотели година и половина. Помислих си, защо да живея на хотел? Мога да си купя свое жилище. Беше логичното решение.