Актуално
„Шанс за живот, шанс за нови спомени”
Първите резултати от кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” са обещаващи – 25 реанимационни апарата вече бяха дарени
София, 19 октомври 2009 Резултатите от кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” са обещаващи – 25 респираторни апарата от предвидените в кампанията 40 броя, вече бяха дарени. Неонатологичните отделения на Университетската многопрофилна болница за активно лечение „Д-р Георги Странски” в гр. Плевен и в Специализирана болница по акушерство и гинекология „Проф. Д-р. Димитър Стаматов – Варна” ЕООД, са сред първите лечебни заведения, които вече получиха дарение. Тези болници регистрират едни от най-високите нива на преждевременно родени деца в страната. Статистиката показва, че през последната година в болница „Д-р Георги Странски” общия брой на регистрираните живородените деца в тази болница е 1990 деца, от които 275 деца са недоносени, което води до ниво от 13.8 % недоносени деца за 2008г. Подобни данни, от болница „Проф. Д-р. Димитър Стаматов – Варна” ЕООД, показват, че новородените деца регистрирани в болницата са 2421 през 2008г., от които 308 са преждевременно родени, което води до ниво от 12.7%, преждевременно родени деца за 2008г. Всички представители на болнични заведения, които вече получиха дарение, оцениха високо неговото значение за спасяването на живота на децата: ''Дарението на P&G е значим принос към оборудването ни с апаратура за първична реанимация, което ще подобри качеството на неонатологичната помощ в първите минути след раждане на новородените.'' каза Д-р Росманова, началник отделение по неонатология и специалист неонатолог в УМБАЛ „Д-р Георги Странски Плевен”, ЕАД. „Дареният от P&G реанимационен апарат Neopuff infant дава възможност за лесно мануално опериране и осигуряване на прецизност при първичната дихателна реанимация на рисковите новородени и недоносени деца във всяка ситуация. С помощта на дарения апарат това ще се осъществява лесно и бързо, както в родилна зала така и в условията на неонаталния интензивен център”., каза Д-р Черноокова, която е началник отделение по неонатология в СБАГАЛ „Проф. Д-р. Димитър Стаматов – Варна” ЕООД. „Ние бихме искали да благодарим на всички българи, които се присъединиха към каузата и дадоха своя принос за спасяването на детски живот. До момента резултатите от кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени”, са обнадеждаващи и ние сме уверени, че до края на кампанията, ще спазим обещанието си да дарим минимум 40 реанимационни апарата. Procter & Gamble разработи механизма на кампанията така, че да бъде осигурено национално покритие на даренията и по този начин, деца от цяла България да изживеят пълноценно живота си и да го изпълнят със спомени. Предстоящите дарения ще покрият още градове в югозападна, централна и северозападна България.„, каза д-р Росен Мисов, мениджър външни връзки в Procter & Gamble Годишно в България около 6000 деца са преждевременно родени. Дихателните проблеми са основният фактор за здравето на децата и за шанса им за оцеляване. Затова Procter & Gamble подкрепя тези деца чрез кампанията”Шанс за живот, шанс за нови спомени”, като дарява респираторни апарати Neopuff. Дареният апарат Neopuff подобрява качеството на грижата за новородени, които имат затруднения с дишането: недоносени, новородени с различни патологични състояния или тежки родови травми. Апаратът се използва в реанимационната практика при новородени, чието състояние изисква апаратно дишане. Той осигурява оптимално подаване на газове в белите дробове на новороденото, като поддържа постоянни дихателни налягания. За разлика от ръчните техники за обдишване, работата с Neopuff не зависи от умората или опита на персонала. За кампанията на P&G „Шанс за живот, шанс за нови спомени” Кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” се провежда между 1 септември и 30 ноември 2009 година. Цел на тази инициатива е да ангажира гражданското общество, за да помогне на 6000 недоносени деца, които се раждат всяка година в България, като осъществи дарителски и образователни дейности. За да се постигне това от P&G си поставят задачата да оборудват поне 40 родилни отделения, в 33 български града с апарати за дихателна реанимация на новородени. Решението за подкрепата на тази кауза бе взето след консултации и получени препоръки от Доц. д-р. Емилия Христова, която е председател на Българската асоциация на неонатолозите. Средствата за даренията ще бъдат осигурени от продажбите на продукти на Procter & Gamble, които са включени в кампанията. Освен дарителските дейности, инициативата цели да информира обществеността за преждевременното раждане, причините, които довеждат до него и здравните рискове, на които недоносените деца са изложени. Ходът на кампанията и набраните средства ще позволят даренията да бъдат направени поетапно. Сред градовете, които получават дарение, е и град Варна. „Ние в Procter & Gamble активно участваме в живота на обществеността. Темата за недоносените деца в България ни впечатли и ние желаем да помогнем. Убедени сме, че програмата „Шанс за живот, шанс за нови спомени”, ще бъде уместен принос и ще даде на недоносените деца възможност да преодолеят сериозни, живото-застрашаващи условия, на които са изложени, за да сбъднат своите мечти и да изпълнят живота си с прекрасни спомени.” Каза д-р Росен Мисов, мениджър външни връзки в Procter & Gamble. Марките продукти на Procter & Gamble включени в кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени”са: Ariel®, H&S®, Pampers®, Bonux®, Lenor®, Always®, Gillette Blades and razors®, W&Go®, Blend-a-med®, Tide®, Mr Proper®, Pantene® and Pampers® wipes.