Актуално
Подразделението на MARS за кучешка и котешка храна MARS PETCARE заяви своята ангажираност към използването само на отговорно отглеждана риба
За първи път в промишления отрасъл,подразделението на Mars за кучешка и котешка храна, Mars Incorporated’s Petcare съобщи своя ангажимент да използва само отговорно отглеждана риба. Поставена на фона на намаляващите рибни запаси в световен мащаб, Mars, която ръководи една от най-големите сфери на дейност в областта на грижата за животните – работи заедно с World Wildlife Fund (WWF), за да разработи своя програма за отговорно използване на източници на риба. Компанията се стреми да постигне следните основни етапи, засягащи цялото й портфолио за грижа за животните: · Да използва само риба от 100% отговорно отглеждан див улов и източници на аква културите· Да замени дивия улов на цяла риба и филе от риба с отговорно отглеждани рибни продукти и аква култури· Да използва само отговорно отглеждани алтернативи на съставките от морска риба Повратен момент в това пътуване ще бъде въвеждането от Mars на Marine Stewardship Council (MSC) сертифицирана храна за животни в Европа до края на 2010. Тази година Mars Petcare Европа ще започне свиване на MSC сертифициране през селекция от рибни видове в портфолиото на марките SHEBA ® и WHISKAS ® в цяла Европа, като за първи път предлага на потребителите избор от повече отговорно създадена храна за животни. „Ние повеждаме пътя към истинска промяна в бранша с инициативата за използването само на отговорно отглеждани рибни продукти и като една от най-големите световни компании в сферата на храните за домашни любимци сме в позицията да повлияем реално това.”, казва Пиер Любие, президент на Mars Petcare. „Ние сме уверени, че можем да бъдем катализатор за промяна и посредством работа с отговорни организации като WWF се надяваме да насърчим останалата част от индустрията да ни последва.” "Няма бързо решение на този проблем, но когато компания, като Марс вземе водеща роля, това е голяма новина за световния океан." заяви Джейсън Клей, старши вицепрезидент на пазарна трансформация, WWF САЩ. «Всички компании независимо от размера си трябва да бъдат отговорни към това как и от къде се снабдяват със суровини за продуктите си и да разбират значимостта на действията си. Надяваме се, че това да подтикне и други компании към подобни действия" Георги Павлов, генерален мениджър на Mars България, казва: „Като се има предвид нарастващата загриженост относно отговорното използване на застрашени видове риба, уловена в зоните, богати на улов в морето, ние вече изтеглихме едрооката риба тон, червената риба тон и рибата меч от цялото си европейско портфолио за храни за домашни любимци. Ние искаме от нашите доставчици да бъдат отговорни, когато се касае например до стриктното спазване на правилата за рибарско управление, зададени от европейските регулаторни органи, и използването само на легални техники за риболов. Като компания, основана на твърди принципи, настоящото изявление демонстрира нашите принципи в действие. Като лидери в индустрията ние също така отчитаме своята отговорност да водим пазара.”Това съобщение е част от ангажимента на Mars да добива отговорно суровите материали за нуждите на своя бизнес. През 2009 Mars стана първата глобална шоколадова компания, ангажирана с промяна на начина и на темпа, по който се усъвършенстват практиките за отговорно отглеждане на какао, като се стреми да удостовери цялото си налично снабдяване с какао като произведено по отговорен начин до 2020 г. За 30 години Mars поведе шоколадовата индустрия в усилията й да постигне отговорно отглеждане на какао, като инвестира 10 милиона долара във всяка от изминалите години в широк набор от инициативи, включващи удостоверено партньорство с Rainforest Alliance и UTZ. През септември 2009 Mars Petcare отвори първото в света съоръжение за отговорно производство на храни за домашни любимци в САЩ със сертификат за отговорно производство. Съоръжението получи златен сертификат за „Лидерство в енергийния дизайн и дизайна на околната среда” (LEED) за своите водещи усилия в индустрията за рециклиране на вода, намаляване на потреблението на енергия и защита срещу ерозията и замърсяване на светлината. За MARS Mars Incorporated е частна семейна компания, основана през 1911, с над 65,000 партньори в 68 страни по целия свят. С централа, разположена в McLean, Virginia, U.S.A., Mars, Incorporated е една от най-големите компании за производство на храни в света, с глобални приходи от над 28 млрд. долара годишно и функционираща чрез шестте си сегмента, които произвеждат някои от водещите в света марки. Освен марките, свързани с грижа за животните, Mars Incorporated произвежда: шоколадови десерти – M&M’S®, SNICKERS®, DOVE®, GALAXY®, MARS®, MILKY WAY® и TWIX®; Wrigley – ORBIT®, EXTRA®, STARBURST®, DOUBLEMINT® и SKITTLES®; храни – UNCLE BEN’S®, DOLMIO®, EBLY®, MASTERFOODS® и SEEDS OF CHANGE®; напитки – KLIX® and FLAVIA®; Symbioscience – WISDOM PANELTM MX, SERAMIS®, и COCOAPROTM. За World Wildlife Fund WWF е най-голямата световна организация за опазване на околната среда, която работи в 100 страни, вече почти половин век. С подкрепата на почти 5 милиона члена по света, WWF е отдадена на научно-базирани решения, които да опазват разнообразието и изобилието на живот на Земята, да предотвратяват упадъка в околната среда и да се борят с климатичните промени. За повече информация посетете www.worldwildlife.org.