Актуално
Кой измисля имената на акциите на МВР?
"Наглите", "Факирите", "Совите" - тези обикновени думи се превърнаха в символи на българската организирана престъпност
"Копирайтър" се нарича длъжността на човека, който пише текстовете на рекламните послания. Но България все още не знае кой "копирайтър" измисля имената на полицейските акции от последните месеци. Заглавието на една от тях - "Октопод", присъства и в тълковните речници.
"Думата "октопод" например, последната операция насочена към мафиотските структури, вече и в българския език развива ново значение - мафия, мафиотски структури. Тя е свързана с популярния в близкото минало италиански сериал, чиято тематика беше свързана с борбата с мафиотските структури. Това ново значение на думата "октопод" вече е фиксирано в един от най-новите речници на българския език", ст.н.с. д-р Дора Благоева, Институт за български език, БАН.
Акция "Комар" проведена по времето на вътрешния министър Богомил Бонев беше срещу притежателите на скъпи автомобили. След отвличанията на "Наглите" и престъпленията на "Октопода", сега наред са "Совите". И репликата на агент Купър от сериала "Туин Пийкс" ще се окаже вярна - "Совите не са това, което са". Защото "совите" всъщност са нарушителите на акцизния режим за цигарите и алкохола. Автокрадците пък са "Факири".
"Факири са, защото думата "факир" в българския език има и второ, преносно значение - голям майстор, сръчен човек в определена област. А тази акция е насочена към най-сръчните, най-известните автокрадци. Така че, в престъпната си област те са "факири", каза д-р Дора Благоева.
Факирите в озаглавяването могат да разчитат и на помощ от публиката. Ако започне акция срещу бракониерите, могат да я озаглавят "От икебана дървесата ги боли".